Užsiprenumeruok „Galvę“ 2017 metams jau dabar! Kainos: 1 mėn. – 2,89 EUR; 3 mėn. – 7,69 EUR; 6 mėn. – 15,39 EUR; 12 mėn. – 30,77 EUR; PDF metams – 19,99 EUR. Akcija senjorams, mokytojams, moksleiviams, studentams ir neįgaliesiems iki lapkričio 30 d. metinė prenumerata tik 19,99 EUR!  

Langas

Grėsmę vaikų sveikatai suvaldyti gali ne tik gydytojai, bet ir tėvai

Lepindami vaikus įvairiais skanėstais ar galimybe ilgas valandas leisti prie kompiuterio ekrano dažnai nesusimąstome, kad tai gali neigiamai paveikti jų sveikatą. Vaikų ligų gydytojai stengiasi atkreipti dėmesį į opiausius vaikų susirgimus ir skatina tėvus atsakingai formuoti savo atžalų sveikos gyvensenos įpročius, nes tai ateityje gali padėti išvengti sunkių lėtinių ligų ar netgi psichologinių problemų.
Įvairaus amžiaus vaikai itin dažnai kenčia nuo įvairių infekcinių kvėpavimo takų, virškinamojo trakto ar šlapimo organų sistemos ligų. Tačiau bėgant metams neretai išryškėja ir įvairios lėtinės ligos, ypač – laikysenos sutrikimai ar per didelis kūno svoris. Remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, visame pasaulyje mažiausiai 20 milijonų jaunesnių nei penkeri metai vaikų jau turi antsvorio, o nutukusių mažamečių skaičius nuolat auga. Be to, antsvoris gali žaloti ne tik fizinę, bet ir psichinę sveikatą – nutukę vaikai dažnai kenčia dėl bendraamžių užgauliojimų, menkos savivertės, valgymo sutrikimų ar netgi depresijos.
Visi tėvai nori, kad jų vaikų gyvenimo netrikdytų ligos, tačiau jiems dažnai pritrūksta žinių, padedančių į vaiko dienotvarkę įtraukti sveikatą tausojančių įpročių. Tačiau vaikų ligų gydytoja S. Karosienė teigia, kad tai kur kas paprasčiau, negu atrodo – vadovaujantis vos trimis esminėmis taisyklėmis galima išvengti nepaprastai daug vaikus kamuojančių sveikatos problemų. „Visų pirma pasirūpinkite, kad vaiko mityba būtų kuo įvairesnė ir reguliari – pirkite kuo sveikesnius maisto produktus, nemaitinkite vaikų per prievartą. Antra, kuo dažniau eikite su vaikais į lauką, skatinkite lankyti užsiėmimus, kuriuose reikėtų aktyviai judėti. Ir trečia – stebėkite, kad vaikas visada būtų pailsėjęs, nes nuovargis – vienas didžiausių sveikatos priešų“, – tikina specialistė.
Keisti gyvenimo būdą pradėkite pamažu, be didelio spaudimo – net ir nedidelis pokytis gali teikti nepamatuojamos naudos. Pavyzdžiui, norint užtikrinti pakankamą vaiko fizinį aktyvumą, geriausia, kad kartu sportuotų visa šeima, o siekiant padėti įsisąmoninti sveikos mitybos principus, vaikui matant derėtų gaminti bei valgyti tik vertingą ir subalansuotą maistą. Kalbant apie poilsį – jeigu antsvorio turintis vaikas išmoks eiti miegoti ir keltis tuo pačiu metu, ilgainiui normalizuosis jo mitybos režimas, svoris, stiprės kaulai bei raumenys. Specialistai pastebi, kad jau nuo pat pirmųjų savo gyvenimo mėnesių vaikai stebi aplinką, kaupia informaciją ir įsisąmonina suaugusiųjų elgesį. Kitų žmonių elgesys – pagrindinis vaikų informacijos šaltinis ir jų pačių elgesio pagrindas. Čia itin svarbus vienas esminis aspektas – net jei nuolat moralizuosite ir kalsite vaikui į galvą sveikos gyvensenos bei mitybos principus, o patys tuo metu užkandžiausite greituoju maistu ir propaguosite pasyvų gyvenimo būdą, vargu ar pavyks pasiekti norimą rezultatą.
Su tuo sutinka ir EUROMED specialistė S. Karosienė: „Per ilgametę savo darbo patirtį pastebėjau, kad sveiko gyvenimo būdo taisyklių paisančių tėvų vaikai taip auga sveikesni – rečiau serga, turi mažiau sveikatos problemų ir pasižymi aiškiais sveikos gyvensenos principais. Norėtųsi, kad tėvai nepamirštų, jog ankstyvame amžiuje susiformavę pastovūs mitybos, higienos ir fizinio aktyvumo įpročiai turi nepaprastai daug įtakos tolesniam vaikų gyvenimui ir sveikatai“, – teigia specialistė.

Bernardinai.lt