- Galvė - http://www.galve.lt -

„Nemuno žiedo” trasoje – naujas rekordas

Pusšimtis sportininkų iš Lietuvos, Latvijos, Estijos bei Lenkijos kovojo dėl Lietuvos čempionato 6 etapo ir Baltijos šalių čempionato 3 etapo taškų bei www.dolcecredit.lt įsteigtų piniginių prizų. Taip pat vyko ir motoakrobatų (stunt ridign) varžybos.

„Superbike” klasėje – naujas rekordas
Lenktynių puošmena tapo 31 metų vilniečio Šarūno Plado pasirodymas. „Suzuki GSXR” motociklą vairavęs lenktynininkas jau „Superbike” klasės kvalifikacijoje sugebėjo pagerinti „Nemuno žiedo” rekordą. Ankstesnis geriausias trasos įveikimo laikas (1.10,998 min.) taip pat priklausė Šarūnui, o kvalifikacijoje jis šį rekordą gerino du sykius. Nuo šiol naujas 3300 m ilgio trasos rekordas – 1.10.159 min., vidutinis greitis – 169,33 km/val.
„Šiemet tikrai daug treniravausi, buvo ir nemažai varžybų, todėl jaučiu, kad galiu būti greitesnis. Mano technika nėra naujausia, tačiau tikėjausi pagerinti trasos rekordą. Puikus oras, geras padangų sukibimas su šilta trasos danga leido siekti gero rezultato”, – kalbėjo naujas „Nemuno žiedo” rekordininkas.
Finaliniame važiavime dar didesnio tempo Šarūnui pademonstruoti nepavyko, nors viename iš finalo ratų senojo rekordo grafiką sportininkas įveikė. Prieš svarbiausius finalus „Nemuno žiedą” užklupo liūtis ir asfalto danga iki galingiausios klasės finalų nespėjo iki galo išdžiūti.

Kova – iki paskutinio rato

Ypač azartiškas buvo pats pirmas sekmadienio finalas „Pretedent” klasėje: startavo net 14 dalyvių. Kvalifikacijoje greičiausias buvo latvis Ilmaras Rudzonas („Kawasaki”). Finale jis tolo nuo varžovų, tačiau įpusėjus distanciją, latvį pradėjo vytis Tomas Januška iš Kelmės. 28 metų lenktynininkas, vairuojantis „Kawasaki” priešpaskutiniame rate sugebėjo aplenkti latvį, o pastarasis nebaigė distancijos – paskutiniame rate nesuvaldė motociklo ir išlėkė iš trasos. Antrą vietą užėmė estas Raulis Kaidro, tačiau teisėjai šio sportininko rezultatą anuliavo: „Pretendent” klasėje draudžiama naudoti „slik” tipo padangas. Tad prizines vietas užėmė dar du mūsų šalies atstovai – 40-metis Edvinas Gečiauskas ir 34 metų Adomas Dautartas. Beje, šios klasės sportininkai vieninteliai važiavo sausa danga: prieš kitus finalus prapliupęs lietus pakoregavo varžybų scenarijų.

Lenkų dvikova dėl aukso
„Rookie 600” klasėje startavo du lenktynininkai iš Lenkijos. Ir būtent jie tarpusavyje kovojo dėl nugalėtojo vardo. Iš Suvalkų atvykęs Tomašas Ciševskis („Yamaha”) puikiai jautėsi šlapioje trasoje ir nepaliko vilčių varžovams. Antrą vietą užėmė jo tautietis Mariušas Kondratovičius, o trečioji vieta atiteko latviui Ivarui Kazakui. Kai kurie motociklų sporto specialistai teigė, kad būtent pasikeitusios oro sąlygos parodė, kas moka važiuoti šlapioje trasoje. Deja, kai kurie mūsų šalies atstovai nebuvo pasirengę tokioms gamtos staigmenoms: neturėjo šlapiai trasai skirtų padangų ir tiesiog nestartavo finale.

Lietuvių nepavijo
Šarūnas Pladas teigė, kad Lietuvoje vykstančiose lenktynėse laimėti yra lengviau. Kur kas rimtesnė kova vyks Estijos arba Lenkijos trasose. Kad lietuviai greiti ne tik galingiausioje klasėje, patvirtino „Rookie virš 600” finalas. Šioje klasėje paraiškas buvo pateikę net 16 lenktynininkų ir svečių kompanija atrodė labai solidžiai. 12 ratų lenktynėse sublizgėjo 24 metų vilnietis Karolis Vilčinskas („Suzuki”). Jis pavijo pagirtinai startavusį latvį Ainarą Štrobergą ir sugebėjo nugalėti. Trečią vietą ant garbės pakylos užėmė Estijos sportininkas Toomas Tomsonas.
Pagal panašų scenarijų klostėsi ir „Superbike” klasės finalas. Jame startavo du mūsų šalies lenktynininkai. Ir būtent jie užėmė aukščiausias garbės pakylos vietas. Užtikrintai nugalėjo Šarūnas Pladas, antroji vieta atiteko Donatui Sivickiui, o trečias liko estas Kristjanas Sepa, jauniausias (17 metų) varžybų dalyvis. Komandų įskaitoje nugalėjo „Dolce Moto” sportininkai.

Mantas Vybornas, acociacijos „Dolce moto” pirmininkas{jcomments on}