- Galvė - http://www.galve.lt -

Trakų šokoladas ieško kelių į europiečių širdis

image2 [1]

Po mėnesio finišuos 2007 – 2013 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansavimo lėšomis remiamas projektas „UAB „AJ šokoladas“ užsienio partnerių paieška, siekiant plėsti pardavimus tikslinėse užsienio rinkose“, vykdomas pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos prioriteto „Verslo produktyvumo didinimas ir verslo aplinkos gerinimas“ priemonę „Naujos galimybės“. Bendra projekto vertė –30 693,64 €, iš ES struktūrinių fondų šiam projektui skirta 18 416,07 €.

Tai vienas iš kelių projektų, padėjusių mūsų krašto verslo plėtrai. Trakų verslininkų inicijuotas projektas pradėtas įgyvendinti 2014 m. spalio 30 d. jau 2015 metų rugsėjo 5 d. bus baigtas.

Žinomas Lietuvoje

Ne pirmus metus į Trakus užsukusius svečius ir atokvėpio ieškančius miestiečius masina savo kvapais Vytauto Didžiojo funduotos bažnyčios pašonėje įsikūręs jaukus restoranėlis „Šokolado sostinė“. Tai viena iš devynerių šokoladinės atgaivos oazių Lietuvoje, priklausančių UAB „AJ šokoladas“, bendrovei, kurioje pagal geriausias belgiškas tradicijas šokoladas gaminamas rankiniu būdu. Trakų senamiestyje veikiančiame ceche pagamintas šviežias šokoladas beveik kas rytą vežamas į Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Mažeikių šviežiu šokoladu ir solidžia prabanga dvelkiančias bendrovės parduotuves, kurios jau turi savo gerbėjus, gebančius tinkamai įvertinti daugiau nei pusšimtį rūšių šokoladinių saldainių, tortų ir kitų skanėstų.

Žengia į tarptautines rinkas

Vietinėje rinkoje savo vardą jau įtvirtinusi bendrovė, įvertinusi galimą veiklos plėtros riziką mažoje vietinėje rinkoje dėl mažo rinkos dydžio bei augančios konkurencijos, nutarė plėsti eksportą į tikslines Vakarų Europos rinkas. ES remiamo projekto keliu „AJ šokoladas“ nutarė skatinti eksporto ir įmonės konkurencingumo didinimą tikslinėse užsienio rinkose. Pagrindinis projekto tikslas – nebūti priklausomiems vien tik nuo vietinės rinkos. Ir išvengti dėl to kylančios rizikos. Tikimasi, kad ES remiamo projekto dėka atsivers galimybė didinti įmonės žinomumą užsienyje. Projektui skirtos lėšos skirtos dalyvavimui tarptautinėse šokolado ir saldumynų parodose, nes tai vienas perspektyviausių eksporto plėtros būdų.

„AJ šokoladas“ produkcija tarptautinių parodų metu pristatoma dideliam potencialių klientų skaičiui, tokiu būdu sudaromos visos prielaidos bendrovės produkcijos paklausos didinimui užsienio rinkose, o augančios pardavimų apimtys tarptautinėse rinkose, didins ir eksporto apimtis. Projekto iniciatoriai tikisi, kad ES struktūrinių fondų finansuoto projekto „UAB „AJ šokoladas“ užsienio partnerių paieška, siekiant plėsti pardavimus tikslinėse užsienio rinkose“ įgyvendinimas teigiamai paveiks ir Lietuvos tiekėjų veiklą – didins prekybos apimtis, produktyvumą, skatins konkurencingumą. Savo ruožtu bendrovė pasirengusi įgyvendinti projektą ir gebės greitai ir laiku reaguoti į naujus užsakymus, didinti darbo ir produkcijos apimtis plečiant darbuotojų skaičių.

Ragavo Londonas ir Talinas

Projekto „UAB „AJ šokoladas“ užsienio partnerių paieška, siekiant plėsti pardavimus tikslinėse užsienio rinkose“ dėka Trakuose gaminamas šokoladas jau pristatytas tarptautinėse parodose: „IFE/Pro2Pack 2015“ (Londone) ir „Tallinn Foodfest“ (Taline). Rugsėjo pirmosiomis dienomis „AJ šokoladas“ ruošiasi savo produkciją ir paslaugas pristatyti Rygoje, maisto produktų, gėrimų, maisto perdirbimo bei technologijų, įrangos ir įpakavimo parodoje „RigaFood ’15“.

Siekiant suvokti tokių parodų reikšmę ir mastą verta paminėti keletą statistinių skaičių. Pavyzdžiui, Londone vykusioje maisto ir maisto įrengimų parodoje „IFE/Pro2Pack 2015“ savo produkciją ir paslaugas pristatė 1300 dalyvių iš 57 šalių. Bendras parodos plotas siekė 31 000 kvadratinių metrų, kuriuose buvo įrengtas 31 nacionalinis paviljonas. O „AJ šokoladas“ gardumynus paragauti turėjo progą 29 000 parodos lankytojų iš 108 pasaulio šalių.

Naujas ženklas

Projekto „UAB „AJ šokoladas“ užsienio partnerių paieška, siekiant plėsti pardavimus tikslinėse užsienio rinkose“ įgyvendinimui skirtų lėšų pagrindinė dalis naudojama pasirengimui parodoms, paviljonų ir pristatomos produkcijos apipavidalinimui, kelionės išlaidoms ir parodos dalyvio mokesčiams.

Gražina Noreikienė

„Tarptautinėms parodoms ruošėme visą naują informacinę medžiagą ir įpakavimus, tam turėjome pirkti dizainerio ir anglų kalbos vertėjo paslaugas, – pastebi bendrovės savininkas Algimantas Jablonskas. – Be to, registravome naują ženklą „AJ CHOCOLATE HOUSE“, nes „AJ Šokoladas“ užsienyje ne visiems suprantamas“.

Veža ir naujovę

Savo produkcijos ir paslaugų pristatymui bendrovė į tarptautines parodas gabena specialiai parengtas informacines skrajutes, keturių rūšių šokoladukus, keturių rūšių tortus ir bendrovės naują produktą – įpakuotą šokoladinį pyragaitį.

„Mūsų Top Nr.1 – šokoladinis pyragėlis su vyšniomis, – teigia „AJ šokoladas“ pardavimų vadovas Irmantas Jablonskas. – Tai unikalus produktas. Įpakuotas šokoladinio torto gabalėlis.Mes esame pirmieji gamintojai Lietuvoje, kurie sugalvojo tokią koncepciją. Labai tikime šiuo produktu“.

Tikėtina, kad savo gerbėjų ratą tarptautinėse parodose atras ir pagal belgiškas tradicijas Trakuose gaminamas šokoladukas „Šarlotė“ iš juodojo šokolado su Kubos romu. Neliks abejingų šokolado gerbėjų ir „Šarlotei“ su karamele ir traškučiais, kuri gaminama iš juodojo arba pieniško šokolado. O smalsaujantys gurmanai greičiausiai neatsilaikys neparagavę juodojo šokolado „Šarlotės“ su čili pipirais. Be šių produktų, tarptautinių parodų lankytojams bendrovė siūlo paskanauti: pieninio šokolado ir karamelės skanėstą (su karameliniais traškučiais, lazdyno riešutų ir kiaušinių likerio kremu), juodojo šokolado torto su marcipanais ir Kubos romu (su marcipanu, Kubos romu, sultingomis vyšniomis ir florentinų sluoksniu).

Kaip juokauja „AJ šokoladas“ savininkas A. Jablonskas, bendrovė už lietuvišką kainą Europos gurmanams siūlo išskirtinio skonio belgišką šokoladą.

Jau rado gerbėjų

ES remiamo projekto „UAB „AJ šokoladas“ užsienio partnerių paieška, siekiant plėsti pardavimus tikslinėse užsienio rinkose“ naudingumą verslininkai pajuto dalyvavę jau pirmojoje tarptautinėje parodoje Londone. Trakuose gaminamais šokoladiniais skanėstais susidomėjo ir jau importuoja „Lituanica“, „Vida and Sons“, „Pelene Retail“ prekybos tinklai ir pavieniai restoranėliai, veikiantys Anglijoje. Tarptautinio bendradarbiavimo užuomazgas pavyko sukurti ir Taline, tačiau dar vyksta derybos dėl bendradarbiavimo sutarčių detalizavimo.

Tikėtina, kad naujus verslo plėtros horizontų kontūrus bendrovei pavyks numatyti ir rugsėjį vyksiančioje tarptautinėje parodoje Rygoje.