Užsiprenumeruok „Galvę“ 2017 metams jau dabar! Kainos: 1 mėn. – 2,89 EUR; 3 mėn. – 7,69 EUR; 6 mėn. – 15,39 EUR; 12 mėn. – 30,77 EUR; PDF metams – 19,99 EUR. Akcija senjorams, mokytojams, moksleiviams, studentams ir neįgaliesiems iki lapkričio 30 d. metinė prenumerata tik 19,99 EUR!  

Trakus aplankė senovinių automobilių kortežas

Ši Varšuvos regiono Lenkijos automobilistų klubo senovinių automobilių kelionė buvo skirta paminėti 100-osioms klubo įkūrimo bei Žalgirio mūšio 600-osioms metinėms. Automobiliai važiavo Vytauto Didžiojo kariuomenės keliu: Zakroczym-Vievis-Kaunas-Trakai-Vilnius-Merkinė-Druskininkai-Korczew-Nowy Dwor Mazowiecki-Zakroczym.
Prieš atvykdamas į Trakus, senovinių automobilių karavanas penktadienį lankėsi Kaune, šeštadienį iš ryto – Vilniuje. Popiet, kelias valandas pasisvečiavę Trakuose, automobiliai pasuko Vievio link, kur jų laukė bendradarbiavimo sutarties pasirašymas.

Trakų merui – taurė

Lenkų automobilistų kelionę finansavo Zakroczymo krašto savivaldybė. Kartu su automobilistais į Lietuvą atvyko Zakročymo miesto meras Henryk Ruszczyk, jo pavaduotojas-  Jan Misiun, tarybos pirmininkas – Adam Pierścieniak, Varšuvos regiono Automobilistų klubo vicepirmininkė –  Eva Parol-Bartnicka, organizacijos „Vytauto Didžiojo keliu” tarybos narė – Jadvyga Sivuda. Kelionei vadovavo Lenkijos Automobilistų klubo renginių ir ralių komisijos pirmininkas Apolinary Bartnicki. Trakuose svečius iš Lenkijos pasitiko Trakų rajono savivaldybės meras Vincas Kapočius ir savivaldybės tarybos sekretorė Alina Kovalevskaja. Sveikindamas svečius, Trakų savivaldybės meras džiaugėsi Trakų gyventojams ir miesto svečiams suteikta galimybe iš arti pasigrožėti ir pasidžiaugti unikaliais automobiliais ir  Lenkijos atstovams įteikė atminimo dovanas.
Automobilistų klubo vicepirmininkė –  Ewa Parol-Bartnicka Trakų savivaldybės merui įteikė klubo 100-osioms metinėms išleistą monografiją, o Lenkijos senovinių automobilių reido vadas Apolinary Bartnicki įteikė simbolinę šio ralio taurę.

Solidžiausias – 1917 metų
Pasak Lenkijos automobilistų klubo vicepirmininkės Evos Partol Bartnickos, šiame reide dalyvavo Varšuvos, Šlionsko, Čenstochovo, Liublino klubų nariai. Lenkijos automobilistų klube –  685 nariai. Klubo veiklą kuruoja 11 komisijų, skirtų atskiroms klubo veikloms. Beveik visi Trakuose apsilankę senovinių automobilių gerbėjai iš Lenkijos, jų turi ne vieną ir ne du. Dažniausiai šiam pomėgiui jaunystėje pabudusi aistra lydi automobilistus visą gyvenimą.
Seniausias šio ralio dalyvis – Oakland  1917, jauniausias – 1967-ųjų Healey. Senovinių automobilių kolekcionieriai Eva Partol-Bartnicka ir Apolinary Bartnicki į Trakus šį kartą atvyko elegantišku 1927 metų gamybos „Austro-Daimler“. „Daugiau nei trisdešimt metų žaidžiu šį žaidimą“, – pasakojo A.Bartnicki. „Atvažiavau 6 vietų „Austro Daimler“, kurį nusipirkau prieš tris metus pas kitą kolekcionierių. Tai ypatingai kolekcininkus žavintis automobilis. Tokių automobilių buvo pagaminta iš viso tik aštuoniasdešimt. O šis automobilis kadaise Zakopanės mieste dirbo taksi ir vežiodavo miesto svečius prie jūros. Tais laikais tai buvo labai greitas ir galingas automobilis, ir dabar jo grietis gali siekti 140 km/h“.

Unikalus DKW
Visi senoviniai automobiliai turi savo istorijas. O tokių automobilių mėgėjai, pabandę prikelti naujam gyvenimui vieną automobilį, ieško vis naujų „senjorų“ savo kolekcijoms. Varšuvietis Tomaš Skželinski, savo garažuose turi sukaupęs daugiau kaip 40  įvairių senovinių transporto priemonių, tačiau jam širdžiai mieliausias 1933 metų gamybos DKW markės automobilis. Tai seniausiai jo kolekcijoje turima transporto priemonė. 1969 metais įsigijęs šį automobilį, antikvariato gerbėjas kelis dešimtmečius turėjo problemų, kol atrado, kad DKW Ihle automobilyje – BMW kėbulo prototipas. Tada paaiškėjo, kad tai yra visiškai unikalus, sportinis automobilis, variklis kurtas DKW, o vokiečiai  net nebuvo matę tokio. Antras tokios gamybos modelis yra Nyderlanduose.
„Mažas, silpnas, važiuoja 80 km/h greičiu, baidosi kalnų”, – meiliai apie savo mėgiamiausią kolekcijos „narį“ kalba T.Skželinski. „Su šiuo mažyliu apkeliavau, galima sakyti, pusę pasaulio, buvau Paryžiuje, Maskvoje, Berlyne, Vienoje, Helsinkyje, Švedijoje. Taip pat važinėjau po JAV, pabuvojau prie Baltųjų rūmų, Čikagoje, įveikiau legendinį maršrutą -66 iki Los Andželo“. Šio kolekcininko kitas turimas senovines transporto  priemones galima apžiūrėti jo asmeninėje interneto svetainėje: www.skrzelinski.com .

Sportinis BMW
Smalsuolių simpatijų netrūko ir Jano Milczeko sportinės klasės, 6 cilindrų, 3 karbiuratorių BMW, kuris pagamintas 1936 metais. Važiuoti šis BMW gali 130 km/h greičiu, 100 kilometrų sunaudoja maždaug 9-12 litrų benzino (95).
Dabartinis BMW savininkas automobilį įsigijo prieš keletą dešimtmečių, tuomet jis kainavo maždaug tiek pat, kiek kainuotų įprastas važiuojantis motociklas. Restauruodamas šį BMW, kolekcionierius daugelį darbų atliko pats, o variklį patikėjo meistrams.  Kiek kainuoja atrestauruoti senovinį automobilį ar kiek vertas tobulai atnaujintas antikvarinis modelis nė vienas iš kolekcionierių neminėjo ir tai savaime suprantama – juk meilės ir atsidavimo pinigais neįkainosi …

Gražina Noreikienė {jcomments on}