Ar Jūs kokybiškai aptarnauja Trakų poliklinikoje?
Toks klausimas iškilo tada, kai „Galvės“ redakcija pastebėjo, kad atsiranda vis daugiau besiskundžiančių skaitytojų, kurie neviltingai guodžiasi, kad negauna tinkamų gydymo paslaugų Trakų pirminės sveikatos priežiūros centre.
„Galvė“ nusprendė paviešinti vieno skaitytojo laišką. Redakcija taip pat kreipėsi į Trakų pirminės sveikatos priežiūros centrą, kad vadovybė pateiktų savo situacijos vertinimą dėl nuolatinių gyventojų skundų.
Kas yra PSD? Tai – privalomas sveikatos draudimas, kuris garantuoja, kad kiekvienas dirbantis asmuo savo savivaldybėje turi teisę gauti kokybišką gydymą. PSD – tai įmokos, kurių dydis yra paskaičiuojamas nuo kiekvieno valstybės gyventojo pajamų.
Prasidėjus COVID – 19 pandemijai, PSD įmokų našta gyventojams nebuvo sumažinta ar sustabdyta. Todėl gyventojai bet kuriuo metu turi tikėtis tokių pačių gydymo paslaugų kokybės. Ar Trakų poliklinika tikrai gali ieškoti pasiteisinimų prisidengdama COVID – 19 situacija?
Gydymo įstaigos paaiškinimą rasite iš karto po skaitytojo laiško.
Panašu, kad Trakų poliklinikos yra nepatenkinti ne tik pavieniai „Galvės“ skaitytojai, bet ir didelis dalis Trakų rajono visuomenės. Vien atsivertus socialinio tinklo facebook grupę „Trakai“ galime rasti labai daug gyventojų skundų ir pasipiktinimų.
Skaitytojo laiškas (kalba netaisyta, skaitytojo vardas ir pavardė redakcijai žinomi):
Laba diena. Gal Jums bus įdomu, o gal ir nelabai, bet norėtume pasidalinti patirtimi apie gydymąsi, teikiamas paslaugas Trakų pirminės sveikatos priežiūros centre (poliklinikoje). Mūsų šeima esame šios gydymo įstaigos pacientai nuo gimimo. Bet pastaruoju metu šios gydymo įstaigos teikiamos paslaugos varo į neviltį ir teikia vien tik neigiamas emocijas, pasipiktinimą. Pradėkime nuo registracijos pas šeimos gydytoją. Asmeniškai ne per seniausiai bandžiau užsiregistruoti skrandžio endoskopijai. Kadangi šeimos gydytoja atostogavo, užregistravo pas p.gyd. Valančiauskienę nuotolinei konsultacijai. Paskambinus į nurodytą kabinetą (nepaminėjau kad į registratūrą ir kabinetą pavyko prisiskambinti iš 5-10 karto) atsiliepė seselė, kuri užsirašė mano nusiskundimus sveikata ir paprašė paskambinti sekančią dieną pusę 12os, tada galima bus pakalbėti su PAČIA daktare Valančiauskiene. Bet kitą dieną skambinant nurodytu laiku ir telefonu niekas atsiliepti nesiteikė, arba telefonas buvo užimtas. Po valandos intensyvaus darbo bandant prisiskambinti kantrybė išseko ir lioviausi. Sekančią savaitę užsirašiau pas kitą daktarę, kuriai paskambinus vėl atsiliepė seselė ir jos paprašius tiesiogiai reikiamo siuntimo, šiaip ne taip pavyko gauti elektroninę jo versiją. Šią savaitę žmonai apsilankius pas ginekologą ši gr5žo su ašaromis, trumpai papasakojo, kad ir taip prie ne maloniausios procedūros naujasis poliklinikos ginekologas atvirai šaipėsi, elgėsi, kalbėjo arogantiškai, net kritikavo kitus gydytojus, taip atvirai išreikšdamas savo viršenybę prieš visus kitus. Tik užsiminus kad yra galimybė ir pakeisti gydymo įstaigą, pradėjo bendrauti, elgtis švelniau. Čia tik du pastarųjų savaičių įvykiai, kurie atsitiko tik mūsų šeimai. Ar tai sutapimas?, nemanau. Pabendravus su draugais, kitais šeimos nariais, jie pasidalino panašia patirtimi. Visi pasakoja, kad paskambinus į šią gydymo įstaigą iš jos darbuotojų dažnai galima išgirsti arogantiškus, neetiškus pasisakymus. Kyla klausimas: ar galima taip elgtis su pacientais?, ar šiai įstaigai galioja kokios nors etikos normos?, jau nekalbant apie kompetenciją... Galvojome kreiptis su skundais, bet patys suprantate, kad skundų nagrinėjimas visad būna šališkas... Jeigu publikuosite šią temą, prašau neminėti mano vardo ir pavardės, nes kol kas dar esame šios gydymo įstaigos pacientai.
Trakų pirminės sveikatos priežiūros centro komentaras:
Išnagrinėję pretenzijas, pareikštas dėl darbo tvarkos mūsų įstaigoje, norėtume paaiškinti mūsų pacientams, kad ši tvarka, lyginant su buvusia iki karantino, pasikeitė. Šiuo metu mes dirbame pagal Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministro 2020 m. birželio 17 d. įsakymą Nr. V-1504 „Dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo esant Lietuvos respublikos teritorijoje paskelbtai valstybės lygio ekstremaliajai situacijai organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, t .y. teikiamų paslaugų apimtys yra atnaujinamos palaipsniui. Šiuo metu mes teikiame apie 80% paslaugų kiekio buvusio iki karantino.
Paskutiniu laiku labai padaugėjo norinčiųjų patekti pas šeimos gydytoją ar kitą specialistą pacientų skaičius. Tai lemia šalyje buvęs įvestas karantinas, kuomet paslaugų tiekimas buvo apribotas, paslaugos teiktos daugiau nuotoliniu būdu.
Šiuo metu vykdomos ir atidėtos planinės operacijos, profilaktiniai patikrinimai, kuomet reikalinga šeimos gydytojų konsultacija, ištyrimas. Be to šiuo metu labai aktuali patalpų dezinfekcija, reikalingos papildomos laiko sąnaudos.
Norime atkreipti dėmesį į pareikštą pretenziją dėl kontakto telefonu su šeimos gydytoju: skambučių skaičius labai išaugęs, gydytojui kartais vienu metu skamba tiek mobilus, tiek fiksuoto ryšio telefonas, ir bendrauti vienu metu abiem telefonais bei su kabinete esančiu pacientu yra neįmanoma. Be to norime atkreipti dėmesį , kad šiuo metu gydytojai dirba ne tik savo kabinete: karščiuojantys pacientai tuo pačiu darbo metu nustatytomis valandomis priimami izoliatoriuje, vykdomi skiepai ir profilaktiniai tikrinimai sveiko vaiko kabinete, todėl fiksuoto ryšio skambučiais gydytoja ar slaugytoja gali būti tam tikru laiku nepasiekiami.
Be to yra sumažėjęs ir dirbančiųjų kiekis: 3 darbuotojai - gydytoja, slaugytoja, valytoja -nuolat dirba Karščiavimo klinikoje. Dalis darbuotojų atostogauja.
Norime informuoti dar kartą visus pacientus, kad tyrimus (tame tarpe ir instrumentinius, pvz. skrandžio endoskopiją), skiria gydytojas prieš tai apžiūrėjęs pacientą ir įvertinęs jo būklę, ( LR SAM 2008-06-28 įsakymas Nr. 636 „Dėl siuntimų asmens sveikatos priežiūros paslaugoms gauti išdavimo, įforminimo ir atsakymų pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo) Tokia praktika, kuomet pacientas pasiskiria tyrimus, o tik po to reikalauja iš gydytojo siuntimo NEGALI BŪTI TAIKOMA.
Norime paprašyti visų pacientų kantrybės ir supratingumo, mes dirbame Jūsų sveikatos labui.
VšĮ Trakų PSPC administracija
„Galvė“ taip pat dalinasi kai kuriais skundais iš facebook grupės „Trakai“.

