Gerbiami vairuotojai, norime Jums priminti ir tuo pačiu prašome atsižvelgti į Kelių eismo taisyklių reikalavimą, kad nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti automobilius, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 t, su vasarinėmis padangomis. Vairuotojai, pažeidę šiuos Kelių eismo taisyklių reikalavimus, atsako administracine tvarka (Administracinių teisės pažeidimų kodekso 124-1 str. 7 d.), t. y. užtraukia vairuotojams įspėjimą arba baudą nuo dvidešimties iki keturiasdešimties litų. Vadovaujantis Europos Sąjungos direktyvos 92/23/EEB (OL 1992 L 129 P.95) 3.1.5 punktu, žieminės padangos žymimos užrašu „M+S“, „M. S.“ ar „M&S“ (Mud - purvas, Snow - sniegas), universalios padangos žymimos užrašu „AW“ (Any Weather - bet koks oras) arba užrašu „AS“ (All Seasons - visi sezonai).
Nors šio rudens orai mažai panašūs į rudeniškus orus, kurie pasižymi lietingais, drėgnais, vėjuotais orais, tikrai ,,ne už kalnų“, kai prasidės šlapdriba, keliai pasidengs plonu ledo sluoksniu. Todėl važiuoti tokiomis oro sąlygomis tampa ganėtinai sudėtinga. Kiekvienas didesnę patirtį turintis vairuotojas žino, kad labai svarbu tinkamai paruošti automobilius šiam metų laikotarpiui. Vairuojant transporto priemones su netvarkingomis padangomis, pirmiausia gresia administracinė atsakomybė. Dažnas pagalvoja, kad paskirs baudą ir važiuosiu toliau, tačiau pamiršta apie baudžiamąją atsakomybę, apie kurią, kažin ar kas nori prisiminti.
Taip pat dar kartą primename ir prašome priminti kitiems eismo dalyviams elementarius KET reikalavimus, apie kuriuos žino dauguma, tačiau ne visi jų laikosi:
Vilkėti liemenę
KET 25 punkte sakoma: ,,Motorinės transporto priemonės, traktoriaus, savaeigės mašinos vairuotojas, sustojęs tamsiuoju paros metu neapšviestame kelyje, išskyrus stovėti skirtas vietas, išlipęs iš transporto priemonės, privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prisisegęs prie drabužių kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje atšvaitą“.
Būtina turėti atšvaitus
Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai arba kiti šviesą atspindintys elementai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba būti prie drabužių kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje prisisegęs šviesą atspindinčius elementus.
Tamsoje
Vadeliojant keliais tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, būtini žibintai, kurie turi degti kairėje vežimo, rogių ar gyvulių pusėje: priekyje – baltos, o gale – raudonos šviesos žibintas. Tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui vadeliotojas, raitelis privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.
Pėstieji, eidami neapšviestu kelkraščiu arba važiuojamosios dalies kraštu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, privalo neštis šviečiantį žibintą arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prie drabužių prisisegę kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje atšvaitą.
Nukenčia pėstieji
Atlikus eismo įvykių analizę Trakų rajone nustatyta, kad 2011 m. spalio mėn. užregistruoti 2 eismo įvykiai, kurių metu 1 žmogus žuvo ir 1 buvo sužeistas (2010 m. - 4 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo 7 žmonės). Šių įvykių galėjo ir nebūti, jei juose dalyvavę pėstieji būtų naudoję šviesą atspindinčius elementus. Beveik kiekvieną dieną per žiniasklaidos priemones sužinome apie eismo įvykius, įvykusius tamsiuoju paros metu, kai keliuose nukenčia pėstieji. Nepamirškime apie gresiančius pavojus keliuose.
Egidijus Vyšniauskas, VPK Trakų r. PK VPS kelių policijos poskyrio viršininkas{jcomments on}