Čia aš, Šimas Burbulis. Mano naujos eros karjera „Galvėje“ prasidėjo, kai 2019 metų pradžioje ryžausi parašyti visą tiesą apie Trakų stotį. Straipsnyje pirštu dėbiau į tai, kad Trakų autobusų stotis stovi parimusi lyg baisuoklis, lyg baidyklė. Nuo to laiko niekas nepasikeitė. Mūsų rajono vieną didžiausių gėdų ir vėl prisiminiau, kai atsitiktinai ant dienų atsidūriau prie kompaktiškai ir moderniai atnaujintos Prienų miestelio autobusų stoties. Atvirai sakau, pyktis suėmė begalinis dėl netvarkos mielame Trakų miestelyje.
Apie Trakų autobusų stotį
Su kuo, gerbiamas skaitytojau, Tau pirmučiausiai asocijuojasi Trakų miesto viešojo transporto susisiekimo pagrindinė arterija? Kažkam tai paminklas tarybiniam kolchozui, kažkam tai eilinis bomžatnikas.
O man tai tarsi piemenėlių ganomų karvių ir avių džiovintais šūdais apkaišytas kluonas, prie kurio būriuojasi alkašai ir kitokie čiulikai ( iš karto atsiprašau padorių žmonių, kurie į šią stotį einą kiekvieną dieną, nes jie turi keliauti į darbą, bet supraskite, aš ginu būtent jūsų teisę turėti padorią vietą autobuso laukimui).
Kol kas tik alkašai ir čiulikai gali sau leisti oriai būriuotis prie šios stoties, nes Trakų burmistrų protas išnešė tik iki tokio lygio, kad stotyje suteikė leidimus prekiauti alkoholio gėrimais, kurių asortimentas orientuotas į piguvą ir tam tikrą kontingentą.
Kam tenka keliauti po mūsų nuostabią Lietuvą, tas negalėjo nepastebėti Vilkaviškio, Kupiškio, Varėnos ir kitų miestelių autobusų stotis, kurias vietinės valdžios jau seniai atnaujino ir modernizavo bei pavertė tam tikru miestelių akcentu.
Anavai, Varėnos stotis yra integruota su prekybos centru Maxima. Vilkaviškis stotį transformavo į erdvią zoną, kur net yra įsikūręs miestelio Turizmo informavimo centras.
O ką Trakai? Laiko šią miesto prieigose stovinčią pamėklę kartu su sklypu kaip pažadėtąją žemę vienam privilegijuotam investuotojui ir nemato kitų alternatyvų?
Apie Prienų autobusų stotį
Dabar žiūrėkite kaip masto Prienų municipalitetas. Prienai kaip miestelis labai gražus, subtilus, bet ne turistinis. Tačiau pačioje pašonėje yra kurortinis miestelis Birštonas, į kurį plūsta poilsiautojai. Bet Prienų valdininkai kažkaip supranta, kad jie negali daryti gėdos Birštonui, nes a vdruk koks turistas užklys į Prienus ir ne duok Dieve jis ten pamatys kokį infrastruktūrinį baisuoklį.
Tuo metu Trakams viskas pofik ir dafėni, kad kiekvienas turistas įlėkęs į Trakų miesto didįjį žiedą iš karto pamato socialistinį obeliską ir pabaisą stotį.
Prienai paprasčiausiai buvusią stotį rekonstravo. Viduje padarė modernią laukimo salę, laisvą erdvę išnuomojo kepyklėlei, įmontavo elektroninį autobusų tvarkaraštį ir svarbiausia – tas tvarkaraštis yra lietuvių – anglų kalbomis, todėl bet koks turistas nepasimes sekdamas arrivals/departures eilutes. Ar toks sprendimas įmanomas Trakų turistams, mėgstantiems viešąjį transportą?!
Visa stoties rekonstrukcija Prienams kainavo apie 400 tūkst. eurų – dalis europinių pinigų ir kitą dalį sudarė vietinės valdžios indelis.
Trakų biurokratai juk irgi moka rašyti europinius projektus, vien ko vertas jausmomačio projektas!
Tai kas Trakams trukdo atsisakyti garsaus verslininko paslaugų ir grįžti prie realybės? Juk Trakų politikai tirštu krauju nepasirašė kažkokio ten įpareigojančio dokumento, kad jie tik kažkam ir ne kitam Trakų stotį su vertingu sklypu atiduos. Nebent aš klystu... Nebent aš kažko nežinau... Bet juodu ant balto galiu kažką rašyt.
Dar kartą apie Trakų autobusų stotį
Tokį Trakų mielą kraštovaizdį, kokį mes matome dabar nuo bet kokio oligarchinės architektūros suvokimo saugo Trakų istorinio nacionalinio parko schema. Turiu tik užjausti tokius verslininkus kaip ponas Nedzinskas ar Benas Gudelis, kurie prisisamdė brangių patarėjų - konsultantų, kurie jiems davė maždaug tokį patarimą: „Trakų istorinio nacionalinio parko schema yra šūdas, todėl mes ją garantuotai apeisime ir viskas bus čiki – piki“. Deja.
Trakų istorinio nacionalinio parko schema yra patvirtinta tokiu pačiu Vyriausybės nutarimu kaip ir sprendimas į Lietuvą įvesti karantiną. Juk karantino mes visi laikėmės ir bijojome baudų, ar ne taip? Tai kodėl didieji verslininkai neturėtų laikytis ir schemų bei išvengti pasekmių?
Pono Nedzinsko korta nepaėjo. Neišėjo iš miniatiūrinės Trakų stoties padaryti didelį gargarą su RIMI prekybos centru. Atrodytų, kad Trakų valdžiai belieka padėkoti ponui verslininkui už įdėtas pastangas ir grįžti prie kitų alternatyvų – kad ir savo lėšomis suteikti stočiai naują veidą. Deja. Delsiama. O gal kaip visada – per mažai pinigų į biudžetą sunešėm.
Man peršasi tik viena mintis – galimai tarp tų, kurie žadėjo verslininkui, kad viskas bus čiki – piki buvo ir vietiniai politikai, kurie iš kažko paėmė kažkokį čiki - piki, o pažadą su kitu čiki – piki neištesėjo.
Štai taip ir gimsta amžinas verslo – politikos Gordijaus mazgas, pančiai kaip sakant, kurių net Aleksandras Makedonietis savo kalaviju neperkirstų.
Bet noriu pasakyti, kad jokiais būdais kaip kokis liumpenas negaliu smerkti pono Nedzinsko užmojus maksimaliai išspausti naujo pastato kvadratūrą ir maksimaliai išnuomoti būsimas patalpas RIMI prekybcentriui.
Aš esu pasaulio žmogus, todėl eičiau į „Trakų RIMI“ apsipirkti taip pat ramiai kaip dabar guliu Lukiškių pliaže with no sharks ir rašau šį tekstą, nes rašau aš ne su potekste „šalin oligarchai iš Trakų“, bet su klausymu „tai, ką daugiau nėra kitų oligarchų su kitais pasiūlymais?“. No sharks with money?!
Vietoje epilogo
Artėja rinkimai Seiman. Visokie Vilkauskai – Rudelienės, kurie turėjo ne vienerius metus ir ne vieną šansą padaryti dėl Trakų kažką didingo, vieni pirmųjų stojo prie starto linijos. Jau žada, kad parlamente dirbs dėl Lietuvos. Matote, jiems mažai vietos dirbti vien tik Trakų rajonui.
Ką gi, būtų įdomu iš jų išgirsti, kaip pasikeistų Trakų autobusų stoties veidas, jeigu vieną iš jų mes išrinksime į Seimą. Tipo būnant Trakų rajono mere ar Trakų seniūnu neatsilikti nuo Varėnos, Kupiškio, Vilkaviškio ir Prienų nebuvo galimybių, bet vat kai mus išrinksite į Seimą, tai mes jau tikrai pavarysime rajono labui!
O tuo metu prie Prienų savivaldybės administracijos dar vienas gražus akcentas – fontanai! Beje, Prienus supa vandeningos Nemuno kilpos. Trakų valdžia užkulisiuose aiškina, kad Trakams nereikia fontanų, nes čia ir taip daug ežerų.
Ką gi, Prienuose yra nauja autobusų stotis, galbūt dėl to jie geriau supranta, kodėl miestui nemaišo ir fontanai.



