
Mūsų mokyklos GTE (gamtamoksliniai tyrimai ir eksperimentavimas) modulio mokiniai nuo 2016-2017 m. m. prisijungė prie kitų trijų Europos šalių (Jungtinės Karalystės, Ispanijos, Danijos) ir padeda įgyvendinti tarptautinį Europos Komisijos remiamą trijų metų (2015.09.01–2018.08.31) projektą „PhenoloGIT: vietovės duomenų analizė ir mobilusis mokymasis mokyklose“.
Tai projektas, orientuotas į fenologiją, t.y. periodiško augalų ir gyvūnų gyvavimo ciklo įvykių stebėjimą ir tyrimus, skirtingose geografinėse vietovėse. Projekto metu numatoma stebėti ir išsiaiškinti, kaip gyvajam pasauliui daro įtaką metų laikų kaita ir klimato pokyčiai. Taip pat bus kuriama ir testuojama informacinė mobilioji aplikacija fenologijos tematika (angl. app - programinė įranga mobiliesiems įrenginiams ir planšetėms), kuri leis mokytojams ir mokiniams dalintis informacija apie sezoninius pokyčius, gamtinę aplinką skirtingose šalyse, aiškintis joje vykstančius procesus.
Praeitais mokslo metais vasario - gegužės mėnesiais mokiniai stebėjo kaštonų žiedų ir lapų formavimąsi, fotografavo vykstančius procesus. Tačiau su programine įranga dirbo mokytojai.
Šiais mokslo metais jau patys mokiniai mokosi dirbti su programine įranga. Keturių Europos šalių sutarimu spalio 18 – 25 dienomis yra stebimi ąžuolo pokyčiai (lapų kritimas, lapų spalvos pasikeitimas, kamieno pokyčiai ir pan.). Jaunieji gamtininkai fotografuoja, įkelia nuotraukas į programėlę, nurodo stebėjimo pavadinimą ir aprašo stebėjimą.
Pradinukai stebi ąžuolus, kuriuos prieš 25 metus drauge Su Vilniaus Vytautų klubo nariais pasodino mūsų mokyklos mokiniai. Ąžuoliukų buvo 100. Šiuo metu yra tik 14. Taigi, stebėdami šiuos medžius mes įprasminame jų reikšmę mūsų mokyklai, Seniesiems Trakams.
Dalyvavimas projekte „PhenoloGIT: vietovės duomenų analizė ir mobilusis mokymasis mokyklose“ suteikia galimybę mokiniams stebėti kintančią gamtą, išmokti naudotis programine įranga, skirta mobiliesiems įrenginiams bei planšetėms ir galimybę prisidėti kuriant aktyvią mokyklų bendruomenę, dirbančią ir besimokančią su GIT bei panašiomis technologijomis. O mūsų mokyklos mokiniams – tai dar viena svarbi, įdomi, netradicinėse erdvėse vykstanti pilietiškumo pamoka. Juk ąžuolai, kuriuos jie stebi, pasodinti Senųjų Trakų piliavietėjė tėvų ir vyresniųjų brolių, simbolizuoja bendrumą tarp kartų, bendrus siekius.
RITA ASTRAUSKIENĖ,
Pradinių klasių mokytoja metodininkė
