„Noriu padėkoti už įdomią ir turiningą savaitę. Augustinas pilnas įspūdžių. Gerai, kad vaikai sutinka nuostabių Mokytojų. Mūsų vaikams pasisekė“ - džiaugėsi Augustino mama A. Matusevičienė.
Birželio 8-12 dienomis dešimties smalsių mokinukų būrys iš Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos ir juos lydinčios biologijos mokytojos L. Krinickienė ir S. Zalitienė dalyvavo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro projekte „Mokinių jaunųjų tyrėjų atskleidimo ir ugdymo sistemos sukūrimas“, kurio tikslas - formuoti mokslinę pasaulėžiūrą, plėtoti kūrybines mokinių galias, atskleisti ir ugdyti talentus.
Bendradarbiavimas su „Jaunųjų tyrėjų“ projektu Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijoje tęsiamas jau trejus metus. 2013 metais gimnazijoje vyko “Tyrėjo diena” - į gimnaziją atvykusi “Jaunojo tyrėjo” mokslininkų komanda skaitė mokiniams paskaitas, supažindino su gamtos mokslų ir technologijų mokslo inovacijomis. Šio mokslininkų vizito į mokyklą tikslas – parodyti, kad mokslinius tyrimus galima daryti jau nuo mažens, o pasiryžusiems tapti jaunaisiais tyrėjais padėti rasti idėjų jų moksliniams darbams. 2014 metais gimnazijos mokiniams buvo sudarytos sąlygos atskleisti savo gebėjimus savarankiškai tyrinėjant aplinką ir gamtą moksliniais metodais, kurti ir ieškoti naujų technologinių sprendimų. Mokiniai tris dienas dirbo mobilioje mokslinėje laboratorijoje “MoMoLab”, konsultuojami skirtingų sričių mokslininkų.
Šiais metais šio projekto organizuotuose seminaruose ir praktiniuose užsiėmimuose biologijos mokytojos kėlė kvalifikaciją, reikalingą vadovauti mokinių mokslinei tiriamajai veiklai, o dešimt smalsiausių gimnazijos mokinių net penkias dienas mokėsi ir dirbo Lietuvos neformaliojo švietimo centro mokslinėse laboratorijose. Pirmiausia mokinių laukė įdomios biochemijos, biofizikos ir mikrobiologijos paskaitos, vėliau – įgūdžius darbui laboratorijose lavinantys praktikos darbai ir testas, kurio rezultatai nulėmė, kurios srities tiriamąjį darbą mokiniai atliks. Keturi mokiniai atliko biochemijos tiriamuosius darbus: „Kofeino išskyrimas iš arbatžolių“, „Gliukozės kiekio nustatymas saldainiuose“ ir „Rūgščių kiekio nustatymas vaisiuose ir daržovėse“, keturi mokiniai dirbo poromis biofizikos laboratorijoje su skenuojančiu elektroniniu mikroskopu, infraraudonųjų spindulių spektrometru ir atliko biofizikos tyrimus: „Užterštumo poveikis cheminių elementų dinamikai dirvožemyje“ ir „Užterštumo poveikis cheminių elementų dinamikai augaluose“, dvi mokinės atliko mikrobiologinius tyrimus: „Patogeninių bakterijų, vandens kietumo ir pH tyrimas Neries upės vandenyje ir dumble“ ir „Vandens judėjimo įtaka vandens mikroorganizmams“.
Paklauskime pačių mokinių – kaip jiems sekėsi?
„Man patiko paskaitos, nes jos buvo labai informatyvios, taip pat patiko daryti tiriamąjį darbą ir dabar labiau suprantu mokslininko darbą – jame yra ne tik eksperimentų, bet ir labai daug teorijos, rašymo“ - Nojus, 7 klasė.
„Tai buvo įdomiausios penkios dienos šiais metais, nes išmokau dirbti su prietaisais, kurių niekada nemačiau, turėjau galimybę paragauti „mokslininkų duonos“ ir supratau, kad tai tikrai labai nelengvas darbas, tačiau be galo įdomus. Norėčiau dirbti tokį darbą. Patyriau neįkainojamų įspūdžių! Ačiū visiems!“ - Dominyka, 8 klasė.
„Šios dienos, praleistos laboratorijose, padėjo man apsispręsti kuo aš noriu būti, atrasti savo gyvenimo kelią bei suteikė unikalią galimybę iš arčiau susipažinti su biofizikos, biochemijos ir mikrobiologijos mokslais“ - Justė, 1 gimnazijos klasė.
„Man vertingiausia patirtis buvo galimybė dirbti tikroje laboratorijoje ir prisiliesti prie tikrojo mokslo, nes planuoju ateitį sieti su biologija ir galbūt kada nors dirbti panašų darbą“ - Samanta, 3 gimnazijos klasė.
Biologijos mokytojos