Jeigu šiuo metu esate tam tikros paslaugos ar prekių tiekėjas, kuris jau laimėjo viešąjį pirkimą ir artėja sutarties pabaiga, tikriausiai svarstote apie pakartotinio pasiūlymo teikimą kitam pirkimui. Tiesa, daug kas neįvertina to, kaip sunku yra laimėti konkursą du kartus iš eilės. Dėl to, tikrai nemaža dalis esamų tiekėjų pralaimi pakartotinį viešąjį pirkimą. Jie paprasčiausiai nėra pasiruošę sunkiai dirbti dėl to paties užsakymo ir tarsi užmiega ant laurų. Šiame straipsnyje pasistengsime pateikti naudingus patarimus, į kuriuos atsižvelgę turėtumėte padidinti savo šansus laimėti kai organizuojami pakartotiniai viešieji pirkimai.
Nebijokite pokyčių
Visų pirma, reikia suprasti, kad perkančiosios organizacijos poreikiai galėjo pasikeisti. Per tą laiką, kol vykdėte sutartį, galėjo atsirasti naujos direktyvos, nauji tikslai ir gairės, kuriomis vadovaujantis turėtų būti įgyvendinami tikslai.
Tuos pokyčius turite suprasti, priimti, kaip esmines sąlygas ir prie jų kuo greičiau prisitaikyti. Pateikdami pasiūlymą privalote parodyti, kokiu būdu įdiegsite inovacijas ir kaip patobulinsite iki šiol teiktų paslaugų ar prekių kokybę. Jūs turite domėtis inovacijomis bei naujovėmis ir būti pasiruošę įdiegti jas į savo pasiūlymą, nes tai leis klientui sumažinti išlaidas arba rūpesčius dėl tam tikrų sprendimų.
Be to, jeigu apie tai negalvosite jūs, konkurentai tikrai pagalvos. Na, o, jeigu lygiaverčius pasiūlymus pateiks esamas tiekėjas ir naujas, keisti tikrai niekas nenorės. Jūs laimėsite viešąjį konkursą.
Ar tikrai esate pasiruošę iš naujo konkuruoti?
Gali būti, kad viešojo konkurso ir sutarties vykdymo eigoje pamatėte, jog iš naujo kandidatuoti neapsimoka. Tai – realus ir gana dažnas scenarijus. Nebijokite priimti realią situaciją tokią, kokia ji yra. Geriau sutelkite dėmesį į kitas sritis, kur rezultatai būtų geresni, o finansinė nauda taip pat labiau atitiktų jūsų patiriamas išlaidas.
Nes resursų atmestinam konkuravimui vis tiek iššvaistysite, tačiau tokiu būdu tikrai nelaimėsite viešojo pirkimo.
Jūsų pasiūlymas turi būti kitoks
Kol kiti dalyviai ruošia pasiūlymą tam, kad laimėtų sutartį, juos turite jį ruošti taip, kad jo neprarastumėte. Tai turėtų iškart sukurti skirtumą tarp jūsų ir kitų pristatymų mat ir tikslai yra visai kitokie. Kadangi turite daugiau žinių bei praktinės patirties, būtinai ją naudokite. Demonstruokite savo patirtį atsakydami į klausimus ir kuo didesnę dalį informacijossugretinkite su nauda klientui, jeigu jie pratęs sutartį.
Rodykite sėkmingo bendradarbiavimo pavyzdžius
Kadangi sutartis nebuvo nutraukta ir jūs sėkmingai įgyvendinote ją, naudokitės tuo. Tai yra sėkmingai atliktas darbas ir būtinoji patirtis siekiant sėkmės viešųjų pirkimų sektoriuje. Bene didžiausias pranašumas, kurį galite įgyti yra tyrimų, atvejų analizės, atsiliepimų ir realių įrodymų panaudojimas pakartotiniame pasiūylme. Jeigu savo rezultatus indeksavote kokiu nors statistiniu matu (KPI), tuomet naudodamiesi šiais duomenimis galite iš karto parodyti klientui, kad bendradarbiavimas buvo naudingas abiem pusėms. Tokie indeksai leidžia motyvuoti kainos pokyčius arba tam tikrų sprendimų įvedimą į naująjį projektą.
Skirkite dėmesį pokyčių kaštams bei vargui, kuris kyla samdant iš naujo
Dar vienas didelis pliusas, kuriuo galima naudotis yra tai, jog daug kas nemėgsta pokyčių. Ypač pokyčiai vargina klientus, mat, nuolatinio paslaugų teikėjo keitimas turi nemažą kainą. Pirkėjai visada ieško geriausio sandėrio, todėl pradėti dirbti su nauju tiekėju beveik visada bus brangiau nei išlaikyti esamą sutartį. Be to, nauji tiekėjai gali netiksliai apskaičiuoti kainą, neįvertinti arba pervertinti savo pajėgumus ir panašiai. Jūs turite žinias bei galite užtikrinti klientui 0 rūpesčių pereinamuoju laikotarpiu.
