Reaguojant į nesiliaujančius atvejus, kai telefoniniai sukčiai apgaulės būdu išvilioja iš gyventojų nemažas pinigų sumas, Policijos departamentas prie VRM išsiuntė kreipimąsi į šalies vyskupijų dekanatus prašydamas pagalbos, informuojant parapijiečius apie grėsmę nukentėti nuo telefoninių sukčių.
Pranešė dvasininkams
„Siekdami kuo daugiau gyventojų apsaugoti nuo telefoninių sukčių suprantame, kad informacija tuo veiksmingesnė, kuo plačiau ji paskleidžiama, tad Bažnyčios pagalba informuojant gyventojus būtų didelė paspirtis. Prašytume jūsų rasti galimybę su šiuo prašymu supažindinti parapijų klebonus, kurių žodis, neabejojame, pasieks parapijiečius ir galimai apsaugos juos nuo telefoninių sukčių pinklių. Taip pat prašytume paskatinti parapijiečius ne tik patiems saugotis telefoninių sukčių, bet ir perspėti savo pažįstamus ir artimuosius apie galimus apgavysčių atvejus“, - rašoma policijos pranešime dvasininkams.
Sutarė blokuoti
Lietuvos policija ieško įvairių būdų kovoti su sukčiavimais. Visai neseniai su operatoriais sutarta, kad, siekiant užkardyti telefoninius sukčiavimus ir kitas nusikalstamas veikas, kurioms vykdyti kaip įrankiai laisvės atėmimo vietose naudojami judriojo ryšio telefonai ir SIM kortelės, sutarta blokuoti nusikalstamos veikos padarymo įrankius - judriojo ryšio telefonų IMEI kodus ir (arba) SIM korteles, pagal Lietuvos kriminalinės policijos biuro pateikiamą blokavimo algoritmą.
Nebūkit patiklūs
Pareigūnai nuolat visais įmanomais būdais įspėja šalies gyventojus, kad jie nebūtų patiklūs ir saugotųsi sukčių, deja, vis dar atsiranda žmonių, kurie, būdami per daug patiklūs, praranda nemažas pinigų sumas. Nusikaltėlių aukomis dažniausiai tampa senyvo amžiaus asmenys, kurie dėl apgavysčių patiria ne tik materialinę žalą, bet ir didelę moralinę skriaudą.
Prisistato pareigūnais
Dažniausiai telefoniniai sukčiai prisistato Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos, policijos ar bankų darbuotojais ir, paveikdami auką psichologiškai, įvairiais būdais stengiasi gauti informaciją, susijusią su konfidencialiais asmens elektroninės bankininkystės duomenimis, arba prisistato artimu giminaičiu ar net vaiku ir praneša, kad pateko į bėdą (padarė eismo įvykį, nusikaltimą ar įvyko nelaimingas atsitikimas) ir kad skubiai reikalingi pinigai žalai atlyginti ar „susitarti“.
Patarimai
Ką reikėtų žinoti, kad nepakliūtumėte į telefoninių sukčių pinkles?
- Neskubėkite vykdyti skambinančiojo prašymų.
- Jokiu būdu neatskleiskite skambinantiems asmenims savo vardo, pavardės, asmens kodo ir konfidencialių elektroninės bankininkystės duomenų (atpažinimo kodo, slaptažodžio, sąskaitų numerių).
- Patys paskambinkite giminaičiui ar artimajam, patekusiam į tariamą bėdą, ir įsitikinkite, ar tikrai jam reikalinga Jūsų pagalba.
- Atminkite, įvykus eismo įvykiui ar padarius nusikaltimą, policija niekada nesprendžia iškilusių piniginių problemų tarp nukentėjusiojo ar pažeidėjo (įtariamojo).
- Neperduokite pinigų per tarpininkus.
- Neperveskite pinigų į nurodytas banko sąskaitas.
- Neįsileiskite nepažįstamų žmonių į namus.
- Reikalaukite, kad atvykę pareigūnai parodytų tarnybinį pažymėjimą.
- Neatidarykite durų nepažįstamiems žmonėms, kurie prisistato įvairių tarnybų darbuotojais, agentais ar kitais specialistais, kol nepatikrinote jų dokumentų ir neįsitikinote, kas iš tiesų jus aplankė.
Jeigu kyla nors menkiausias įtarimas, kad skambina sukčius, nedelsdami skambinkite bendruoju pagalbos tel. 112.