Todėl mokytojams keliami nauji ir vis didesni reikalavimai. Jiems būtina tobulėti, mokytis. Mokytojas turėtų padėti mokiniams pažinti save, įgyti bendravimo įgūdžių, plėtoti kūrybiškumą. Darbo su mokiniais metodai suteikia laisvę mokinių mintims, veiksmams, provokuoja įvairius, individualius atsakymus, moko gerbti draugų idėjas, skatina savarankišką požiūrį. Vadovaudamasi šiomis intencijomis Paluknio vidurinės mokyklos administracija suorganizavo seminarą, kurio metu Socialinės komunikacijos instituto lektorė Diana Mačiuikienė skaitė paskaitą „Mokinių pažinimo metodai”. Dėstomą teorinę medžiagą lektorė paįvairino praktinėmis užduotimis. „Ar norite pažaisti?“ - susitikimo pradžioje paklausė lektorė. Mes nustebę susižvalgėme. „Argi dabar mes, solidūs žmonės, galime sau leisti žaisti?“ - turbūt ne vienas pagalvojo mintyse. Tačiau mestą lektorės iššūkį priėmėme. Mokytojams buvo įdomu „įlįsti į mokinukų kailį“ ir išbandyti tokias užduotis, kurias jie galėtų atlikti per klasės valandėles, pamokas. Paaiškėjo, kad ne viskas taip paprasta ar įveikiama iš pirmo karto, tačiau lektorei padedant visas užduotis vis dėlto atlikome.
Lektorė D.Mačiuikienė neleido mums sėdėti vietoje, mokėmės ne tik įvairių metodų, kuriuos įgyvendinsime, bet ir painių genogramų, ekožemėlapių braižymo paslapčių. Šios užduotys daugeliui mūsų buvo gana sunkiai įkandamas riešutas, kuriam perkąsti reikia nemažos praktikos. Bet mes nenusiminėme - studijuosime lektorės paliktą padalomąją medžiagą ir visko palaipsniui išmoksime. Šis seminaras nepaliko abejingų, nes nuo pat pirmos praktinės užduoties supratome, kad daugelį pristatytų metodų galėsime pritaikyti savo pamokose.
Liudmila Narkevič, Paluknio vidurinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui{jcomments on}