Senolių išmintis teigia, jog viščiukus reikia skaičiuoti rudenį. Taip metams baigiantis kiekvienas peržvelgia savo nuveiktus darbus, skaičiuoja rezultatus. „Nors gana įtempti ir sunkūs, bet metai buvo geri, džiaugiuosi gimnazijos pasiekimais ir laimėjimais“,- sako gimnazijos direktorius Jonas Kietavičius. Nors astrologai žadėjo daug ir sunkaus darbo 2014 Arklio metais, tačiau nuveikti darbai atnešė daug puikių rezultatų.
Būtent 2014 m. Lentvario Motiejaus Šimelionio gimnazija vykdė daug Europos sąjungos finansuojamų projektų, vieno iš jų gimnazija buvo ne tik dalyvė, bet ir autorė, ir vykdytoja. Technologijų mokytojos ekspertės dr.Oksanos Kietavičienės sumanytas ir įgyvendintas ES finansuojamas projektas „11-12 klasių mokinių verslumo ugdymas taikant netradicines ugdymo formas“. Projektas laimėtas pagal 2007 - 2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-05-K „Kalbų mokymo verslumo ugdymo ir inovatyvių švietimo metodų kūrimas ir diegimas“ priemonę. Projekto partneriai - Vilniaus pedagoginis universitetas bei 10 gimnazijų visose Lietuvos apskrityse. Projekto tikslas - pritaikyti inovatyvius verslumo gebėjimų ugdymo modelius 11-12 klasių mokiniams per technologijų pamokas. Projekto metu siekiama įdiegti verslumo ugdymo modelius bendrojo lavinimo mokyklose pritaikant Lietuvos švietimo sistemai. Projekto metu parengta metodinė medžiaga ir apmokyti 100 konsultantų (mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų) darbui su naujais modeliais ir metodikomis. Be technologijų mokytojų, projekto veiklose dalyvavo ir mokyklų administracijų darbuotojai, tėvai, mokinių savivaldos nariai, jaunimo nevyriausybinės organizacijos.Projekto veiklose buvo numatyta taikyti inovatyvius vienos dėstomų dalykų srities (technologijų) mokymo (ugdymo) metodus - ugdomojo vadovavimo (angl. couching) ir MBTI (Myers Briggs Type Identificator) - vienerius mokslo metus vykdant eksperimentą. Įdiegus MBTI ir ugdomojo vadovavimo metodus buvo sukurtas vientisas pagrindas verslumo gebėjimams ugdyti. Anot projekto autorės, technologijų mokytojos ekspertės O.Kietavičienės, „įdiegti modeliai leis mokytojui inovatyviau pažvelgti į ugdymo procesą, siekiant atskleisti mokinio verslumo, savirealizacijos, kūrybiškumo ir lyderystės savybes“. Vykdytas projektas yra didelis laimėjimas tiek gimnazijai, tiek Trakų rajono technologijų mokytojų bendruomenei bei tikimės, kad įgyvendinus projektą jo rezultatai bus pritaikyti ir kitų mokomųjų dalykų edukacinėje praktikoje.
Vykdydama projektą „Jaunasis tyrėjas“ mūsų gimnazija labiau priminė filmavimo studiją nei įprastą mokyklą: filmavimo kameros, rekvizitas, grimerės, režisierė, prodiuseriai bei aktoriai - gimnazijos mokiniai ir mokytojai - dalyvavo mokomojo filmo „Jaunasis tyrėjas“ filmavime. Filmas buvo kuriamas pagal Ugdymo plėtotės centro įgyvendinamo projekto „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (II etapas)“ Nr. VP1-2.2-ŠMM-02-V-01-009 veiklas. Filmavimas sukūrė ypatingą aplinką gimnazijoje. Mokiniai pasijautė tikrais aktoriais, o tokia patirtis tikrai ne vienam buvo pirmoji gyvenime ir ypač vertinga ateities pasirinkimui. Filmavimo procesas pasirodė ypač įdomus, nes filmuojama buvo įvairiose gimnazijos erdvėse- kiemelyje, valgykloje, technologijų, fizikos, biologijos kabinetuose, mokytojų poilsio kambaryje. Įdomu tai, kad filmavimas persikėlė netgi į parduotuvės „MAXIMA“ prekybos salę, kur kūrybinis procesas pozityviai stebino ir apsipirkti atėjusius lentvariečius. Lavinant vaikus ir jaunimą, ypatingai svarbu skatinti mokinių savarankišką, tiesos ieškojimą. Akivaizdu, jog rytojaus visuomenei bus reikalingi ne mintinai išmoktas frazes ir formules kartojantys asmenys (tą puikiai geba kompiuteriai), bet savarankiškai mąstantys žmonės. Tam, kad būtų apie ką mąstyti, paprastai reikia išgyventi tyrimo fazę, sukaupti medžiagos apmąstymams. Metodologinis filmukas skirtas tiek mokiniams, tiek mokytojams. Filmavimą koordinavo gimnazijos technologijų mokytoja ekspertė Oksana Kietavičienė. Į kūrybinį procesą aktyviai įsitraukė ir gimnazijos mokytojai - fizikos mokytoja Valentina Denaitienė, biologė Lilija Sabolevskienė, technologijų mokytojos Henrieta Stachovskienė ir Aurelija Balakauskienė, direktoriaus pavaduotoja Giedrė Širinskienė, spec. pedagogas Andrius Šatevičius, matematikės Ala Leckienė ir Rasa Bliujūtė, kompiuterinių sistemų inžinierius Miroslavas Dmitrijevskij, valgyklos darbuotojai ir kiti. Savo rolę filmuke atliko ir gimnazijos direktorius Jonas Kietavičius. Bet svarbiausius vaidmenis atliko IV A klasės mokiniai. Tikimės, kad sukurtas mokomasis filmas bus puiki metodinė medžiaga Lietuvos mokykloms.
2014 m. baigėme vykdyti veiklas, skirtas didžiausio Lietuvoje pilietiškumo ugdymo projekto „Kuriame Respubliką“ įgyvendinimui. Gimnazijos mokinių grupė, vadovaujama mokytojos R.Bliujūtės ir direktoriaus pavaduotojos Giedrės Širinskienės puikiai pasirodė respublikinėje projekto konferencijoje Kauno Vytauto Didžiojo universitete bei tęsė savo veiklas II pilietinio projekto etape, į kurį buvo įtraukta dar daugiau gimnazijos bendruomenės narių, aktyviai dirbo gimnazijos Mokinių taryba,vadovaujama prezidentės Elžbietos Kolesnik, dalyvaudama respublikinėse „Skaidrumo laboratorijos“ veiklose bei skatindama kovoti su korupcijos užuomazgomis. Į projekto veiklas įsitraukusi gimnazijos muziejaus iniciatyvinė grupė, vadovaujama lietuvių kalbos mokytojos Vilmos Zadyrkienės, rinko kraštotyrinę medžiagą ir dalyvavo antroje pilietinio projekto dalyje „Atgal į ateitį“. Renginio metu buvo apžvelgtos metų veiklos, analizuoti pasiekimai, pristatyta filmuota medžiaga iš įvairių Lietuvos mokyklų. 25 geriausiai pavykę projektai bei jų idėjos buvo plačiau pristatyti visiems dalyviams. Trakų rajonui atstovavo mūsų gimnazija, kurios projektas „Kartų bendravimas: tu ir aš – mano mokykla“ pateko tarp geriausiųjų. Iniciatyvinė projekto kūrimo grupė –gimnazistai Greta Batarlaitė, Justina Vaitkūnskytė, Tomas Misiukas, mokytoja Rasa Bliujūtė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Giedrė Širinskienė,– projekto idėją pristatė projektukų mugėje Kauno Vytauto Didžiojo universitete susirinkusiems visiems 120 Lietuvos mokyklų dalyviams. Vykdant projektuko veiklas dalyvavo gimnazijos bendruomenė, pensininkų bendrija „Bočiai“, jaunimo centro nariai, miesto bendruomenė. Vykdydami šį projektą supratome, kad tinkamai pasirinkome problemą, kuri yra aktuali ne vien iniciatyvinei grupei ar tik mūsų gimnazijai. Kartų bendravimas ir bendradarbiavimas padeda ne tik perduoti patirtį, bet ir geriau pažinti vieniems kitus, suprasti laiko tėkmę, kaitą ir pastovumo svarbą.
2014 m.m. gimnazija antrus metus iš eilės kartu su kitomis 96 Lietuvos mokyklomis dalyvavo respublikiniame „Kūrybinių partnerysčių“ projekte. Projekto metu moksleiviai per kūrybines užduotis ir veiklas mokėsi įvairiausių dalykų: lietuvių, anglų kalbos, istorijos, fizikos, biologijos, chemijos, teatro paslapčių. Mokiniai sukūrė radijo spektaklį, išbandė tinklaraščio rašymo meną, ėmė interviu, vieną kurių išspausdino žiniasklaida, mokėsi integruotose biologijos ir fizikos pamokose bei dalyvavo daugybėje kitų kūrybiškumą skatinančių pamokų. Kuriant kūrybines užduotis mokytojams talkino projekto agentai iš "Kuriančių bendruomenių" organizacijos bei kuriantys praktikai aktorius Darius Petkevičius, radijo žurnalistė Lina Pavalkytė ir mokslininkas Rolandas Petkevičius. Be pamokinės veiklos, moksleiviai kartu su mokytojais ir tėvais dalyvavo diskusijoje apie vertinimą. Projekto metu gimnaziją aplankė 7 Europos Sąjungos šalių (Prancūzijos, Austrijos, Kroatijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Graikijos ir Liuksemburgo) švietimo įstaigų atstovai, kurie kartu su kolegomis iš kitų šalių Lietuvoje svečiavosi pažintinio vizito “Kaip skatinti kūrybiškumą pokyčių mokykloje?” dėka. Mūsų gimnaziją jie pasirinko, norėdami pamatyti, kokios kūrybinės veiklos vyksta projekto metu ir kaip galima į ugdymo procesą įtraukti menininkus ir mokslininkus, kaip jie padeda mokytojui kūrybiškai suplanuoti pamoką.
Bendradarbiaujant su Debatų centru bei vykdant respublikinį projektą „Nacionalinė debatų akademija“ gimnazijoje vyko jaunimo diskusija „Jaunimo veikla mieste. Ar jaunimas turi ką veikti mūsų mieste?“ Debatų metu paaiškėjo, kad Lentvario mieste tikrai yra daug įvairių, tiek mokyklų, tiek kitų įstaigų organizuojamų veiklų jaunimui, tačiau mokiniams labai norėtųsi, kad jos vis būtų atnaujinamos. Juk ir pati įdomiausia veikla pabosta, jei ji nekinta, neįgauna naujų atspalvių, nepapildoma naujomis idėjomis bei galimybėmis. Taip pat paaiškėjo, kad dalis jaunimo yra nepakankamai motyvuota apskritai ką nors veikti. Kiekvienas jaunas žmogus, turintis noro ir linkęs ieškoti galimybių, dažniau skundžiasi laiko trūkumu nei veiklos trūkumu. Direktorius J.Kietavičius kalbėjo apie jaunimo požiūrį į laisvalaikį bei mokymąsi, jaunatviškai svarstė jaunimui rūpimus klausimus.
Kalbėdami apie didžiulius Europos sąjungos remiamus projektus, kuriuose dalyvauja gimnazijos mokiniai, negalime nepaminėti ir rajoninių ar gimnazijos projektų, kurių per 2014 metus gimnazijoje vykdyta per 40. Tai įvairūs dalykiniai projektai, kurie skatina mokinių įvairių gebėjimų ugdymą, pilietiškumą, atlieka tautinio bei kultūrinio ugdymo funkciją. Ypač norėtųsi paminėti integruotą literatūros projektą „K.Donelaičiui 300 metų“, kuriame dalyvavo II-IV kl. gimnazistai. Literatūrinė kompozicija „Mes – lietuvninkai vyžoti“, sukurta lietuvių kalbos mokytojos metodininkės Augenijos Markauskienės buvo šiltai priimta ne tik gimnazijos bei miesto bendruomenės, bet ir laimėjo III vietą Lietuvos mokinių meninio skaitymo konkurso regioniniame etape.
Apibendrindami rezultatus galime pasidžiaugti ir olimpiadų laimėtojais, kurie laimėjo gimnazijai 17 prizinių vietų, ir sportininkų rezultatais. Gimnazijos mokiniai dalyvavo informacinių taechnologijų, matematikos, rusų kalbos, dailės, geografijos, chemijos olimpiadose. Gimnazijos sportininkai krepšinio, savigynos imtynių, smiginio, lengvosios atletikos srityse iškovojo net 25 prizines vietas rajone bei respublikoje. 2014 metai gimnazijos bendruomenei ypatingi ir tuo, jog į savarankišką gyvenimą išlydėjome jubiliejinės 50-osios laidos abiturientus, minėjome gražią ir garbingą 50 metų sukaktį, kurios šventiniame minėjime dalyvavo buvę gimnazijos (vidurinės mokyklos) mokytojai senjorai bei mokyklos įkūrėjo Motiejaus Šimelionio dukra M.Šimelionytė. Minit gražų 50-mečio jubiliejų,gimnazijos technologijų mokytojų Henrietos Stachovskienės bei Aurelijos Balakauskienės iniciatyva Lentvario miestui buvo padovanota 50 inkilų. Taip mokiniai su mokytojom ir gimnazijos direktoriumi prisidėjo prie miesto gražinimo ir darnios bendruomenės kūrimo.
Besibaigiant metams jau žiūrime į priekį: planuojame naujus darbus, inicijuojame naujus projektus, brandiname naujas veiklas. Dėkojame visiems gimnazijos mokytojams, esamiems ir buvusiems, jauniems ir senjorams, savo idėjomis ir darbais garsinantiems gimnaziją, susitelkusiems sunkiomis akimirkomis, atsidavusiems gimnazijai ir jos mokiniams. Lai artėjantys 2015 metai atneša ramybę ir darną į kiekvieno širdį, kloja tvirtą pamatą naujiems darbams ir apdovanoja visus šiltais jausmais ir gera nuotaika.
Giedrė Širinskienė
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui