Trakų rajoną valdo Lietuvos lenkų rinkimų akcijos (LLRA) ir Lietuvos liberalų sąjūdžio koalicija, kurioje ne retai yra sprendžiami ir abejotini klausimai. Tuo galima buvo įsitikinti, kai LLRA atstovo, Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus veiksmais, skirstant lėšas kelių asfaltavimu, susidomėjo teisėsauga.
Ministro nostalgija senai vietovei?
Dar rugpjūčio viduryje Generalinės prokuratūros Viešojo intereso gynimo skyriaus prokurorai įpareigojo Susisiekimo ministeriją spręsti dėl priemonių nustatytiems teisės pažeidimams pašalinti taikymo, kai neteisėtai buvo skirtas finansavimas valstybinės reikšmės kelio Šklėriai-Aluona remontui.
Tokią priemonę nuspręsta taikyti išnagrinėjus Seimo konservatorių frakcijos narių pareiškimą dėl ministro Jaroslavo Narkevičiaus birželio 17 dienos įsakymu skirtų lėšų kelio remontui.
Aplinkybė, kad ne pirmos svarbos kelio Šklėriai-Aluona remonto darbai žaibišku greičiu pajudėjo Susisiekimo ministru patapus Jaroslavui Narkevičiui, nebuvo atsitiktinė, nes ponas Narkevičius iki svaiginančios politikos karjeros Šklėrių pagrindinėje mokykloje 1984-2002 metais ėjo mokytojo pareigas, vėliau tapo ugdymo įstaigos direktoriumi.
Šklėrių rinkimų apylinkės rinkėjai aktyviai balsuoja už LLRA atstovus Vietos savivaldos ir Seimo rinkimuose.
Nėra sprendimo? Sprendimas bus!
Teisės aktai šiuo metu nesuteikta teisės savivaldybėms ar Susisiekimo ministerijai teikti prašymų valstybinės reikšmės kelių remontui ir priimti sprendimus dėl jo būdo.
Tai yra Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) direkcijos kompetencija, tačiau į jos rekomendacijas, skiriant finansavimą kelio Šklėriai-Aluona remontui, nebuvo atsižvelgta, teigia prokuratūra.
Tačiau tai nesutrukdė LLRA ir liberalų partneriams Trakų rajono valdžioje permąstyti teisėsaugos iškeltą klausimą ir jį užglaistyti.

Po prokuratūros mesto šešėlio ant Susisiekimo ministerijos sistemos, koalicijos partneriai Trakų rajono savivaldybės taryboje rugpjūčio pabaigoje prastumė sprendimą, kuriuo savivaldybė sutinka perimti Trakų rajono savivaldybės nuosavybėn savarankiškai savivaldybės funkcijai įgyvendinti valstybei nuosavybės teise priklausantį ir šiuo metu Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos patikėjimo teise valdomą nekilnojamąjį turtą – valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 4742 Šklėriai–Aluona I ruožą nuo 0,088 iki 1,128 km.
Dievagojasi, kad tai teisėta
„Galvė“ pateikė užklausą Trakų rajono savivaldybės administracijai su klausimu, ar tiesa, kad Trakų rajono savivaldybės administracija sutiko perimti kelią tik dėl to, kad būtų patogu dangstyti Susisiekimo ministrą J. Narkevičių nuo prokuroro dėmesio, kurį jis sulaukė būtent dėl galimai neteisėto finansavimo, skirto kelio ruožui Šklėriai-Aluona?
Savivaldybės administracija nuo tokių kaltinimų ėmė gintis ir pareiškė, kad nuo 2019 m. LAKD siūlo savivaldybėms prisidėti prie valstybinės reikšmės kelių remonto darbų arba sutikti perimti į savo balansą, tokiu atveju tie objektai gautų pirmenybę remonto darbams atlikti.
Dėl to, Trakų rajono savivaldybė 2020 m. balandį raštu kreipėsi į LAKD dėl valstybinės reikšmės kelių ir pėsčiųjų takų remonto darbų suteikiant jiems pirmumą, o Trakų rajono savivaldybė, atlikus remonto darbus, perimtų juos tolimesnei eksploatacijai ir priežiūrai.
Tik viena maža detalė – būtent dėl objekto valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 4742 Šklėriai–Aluona I ruožo nuo 0,088 iki 1,128 km kapitalinis remontas Trakų rajono savivaldybės administracija be tarybos žinios su LAKD pasirašė net bendradarbiavimo sutartį.
Susisiekimo ministerija papildomai informavo „Galvę“, kad paraišką dėl kelio Šklėriai–Aluona atkarpos suremontavimo yra pateikusi Trakų rajono savivaldybė, kuri yra būsima šios kelio atkarpos valdytoja.
„Diskusijos ir derybos dėl šio kelio perdavimo tarp Trakų rajono savivaldybės ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos vyko jau kurį laiką, nes egzistuoja tiesioginis vietos bendruomenės suinteresuotumas, o kartu ir viešas interesas“, - teigiama Susisiekimo ministerijos pranešime.
Tačiau kokiu demokratijos principu vyko diskusijos dėl „viešojo intereso“ ir kaip kitos Trakų rajono bendruomenės galėjo teikti siūlymus, kad ir jiems aktualūs keliai sulauktų tokio dėmesio, nepaaiškino nei Susisiekimo ministerija, nei Trakų rajono savivaldybės administracija.
Ministras jau atsitraukė
Jaroslavas Narkevičius jau yra atšaukęs dar vasaros pradžioje skirtą beveik 700 tūkst. eurų finansavimą dviejų valstybinės reikšmės kelių Šalčininkų rajone remontui – 2,4 km ilgio ruožui per Dainavos kaimą – jam buvo skirta 400 tūkst. eurų, bei 1,7 km ilgio keliui per Turgelių miestelį – jam buvo atseikėta 271 tūkst. eurų.
Seimo konservatorių frakcijos nariai į prokurorus kreipėsi dėl visiems trims minėtiems keliams skirto finansavimo. Visi jie nebuvo įtraukti į Kelių direkcijos paraišką, nes nėra prioritetiniai.
