Vis dažniau ir dažniau yra kalbama apie UAB „Trakų paslaugos“ (atsakingą už aplinkos tvarkymą, turgaviečių priežiūrą, kapinių administravimą, parkavimą bei aikštelių nuomą), abejotiną veiklą, neaiškias finansines operacijas, o dabar jau ir apie poreikį keisti įmonės vadovą. Kaip patarlė byloja: „Gerą knygą iš viršelio pažinsi“, bet ar tikrai? Žvilgtelkime į praeitį.
Trakų rajono savivaldybės taryba 2016 m. balandžio 28 d. patvirtino UAB „Trakų paslaugos“ 2015 metų finansinių ataskaitų rinkinį, pelno (nuostolio) paskirstymą ir pritarė metiniam pranešimui. Balsų skaičius pasiskirstė taip: 12 „Už“, 10 „Prieš“, 2 „Neturėjo nuomonės“. Sunkiai suvokiamas Tarybos narių balsavimas, kuomet įmonės direktorius – Vidas Urbonavičius, atsakė toli gražu ne į visus jam pateiktus klausimus, o ir auditoriaus pateikta ataskaita atskleidė įdomių faktų.
Jau minėtame Tarybos posėdyje Kontrolės komiteto pirmininkas – Vytautas Zalieckas, informavo Tarybą, kad kol nėra pateikta pilna audito ataskaita (turėjo būti pateikta š. m. balandžio 29 d.), komiteto pirmininkas siūlė netvirtinti UAB „Trakų paslaugos“ metinės ataskaitos, kadangi Kontrolės ir audito tarnyba Kontrolės komitetui pateikė tokius skaičius, kurie galimai pažeidžia Tarybos sprendimą. UAB „Trakų paslaugos“ už 2014, 2015 metus nepervesdama įplaukų už surinktą vietinę rinkliavą savivaldybei, mat panaudojo juos savo nuožiūra, savoms reikmėms. Įmonės direktorius – Vidas Urbonavičius, replikuodamas Kontrolės komiteto pirmininkui teigė, kad surinkti pinigai buvo panaudoti mokesčiams mokėti, Trakų aplinkai tvarkyti. Tik deja, patys trakiškiai pasigedo sutvarkytos miesto aplinkos: nušienautų pakrančių, kiemų, sutvarkytų pėsčiųjų kelių, parkų (kas buvo aktyviai pradėta tvarkyti jau po įvykusio Tarybos posėdžio).
Tarybos posėdžio metu buvo jaučiamas stiprus pasiskirstymas tarp įmonę palaikančių (neuždavė nė vieno klausimo) ir nepalaikančių (abejojančių įmonės veikla) narių. Gerai, kad atsirado aktyviai klausinėjančių Tarybos narių, jie įmonės vadovui pateikė įvairių klausimų, susijusių tiek su finansine veikla, tiek su darbuotojais, jų pareigybėmis.
To pasėkoje, į Tarybos nario užduotą konkretų klausimą V. Urbonavičiui: „Jei turit pinigų įmonės kasoje, tai gal perveskit savivaldybei?“. Įmonės direktorius sakė nežinąs, kokiai datai buvo konstatuota suma, nes tuo metu minėtos sumos sąskaitoje anot jo žinių, tikrai nebuvo. Bet juk juoda ant balto buvo parašyta ataskaitoje... Taip pat ir Šarūnas Ūsas paklausęs: „Minėjot, kad nežinote apie kasoje ir banko sąskaitoje esančius pinigus, nežinote apie esamą sumą. Norit pasakyti, kad kontrolieriaus tarnyba meluoja?“, - aiškaus atsakymo taip ir nesulaukė.
Įdomi situacija posėdžio metu susiklostė, kuomet pateikus klausimą administracijos direktoriui, jam atsakyti kaip ir nebuvo leista, atsakymą pateikė pati merė. Vėliau sekė Tarybos nario, Dariaus Bartkevičiaus klausimas: „Kiek siekė atsakingo už investicijas darbuotojo atlyginimas“, kuris kaip ir pats direktorius minėjo investicijų nepritraukė, o priedus prie atlyginimo darbuotojas gaudavo. V. Urbonavičius atsakė tik tiek, kad „reikia tikslintis“.
Sunkiai suvokiama, kaip galėjo būti priimta ir patvirtinta metinė ataskaita, dar nespėjus gauti pilnos audito ataskaitos ir neturint galimybės įvertinti visos įmonės veiklos (pastarosios patikrinimą nukėlinėjo pusę metų) ...
Visą audito ataskaitą galite pasižiūrėti (http://trakai.lt/index.php?1966755071) ir lai pasižiūrėję, kiekvienas padarysite savo išvadas.
„Galvės“ inf.